Nemzetek Ligája - Íme a lehetséges ellenfelek

Január 24-én sorsolják a Nemzetek Ligáját, mely új sorozatként debütál 2018-ban a válogatott számára. A magyar labdarúgó-válogatott a C-divízióban szerepel, azon belül is az első kalapban. A sorsolás menetéről már ITT írtunk, most szeretnénk jobban megnézni, milyen ellenfelek, túrák várhatóak az ősszel lebonyolításra kerülő sorozatban.

Először is mutatjuk, milyen országok képviseltetik magukat a C-divízióban, mely kalapokban;

1. kalap: MAGYARORSZÁG, Románia, Skócia, Szlovénia
  2. kalap: Görögország, Szerbia, Albánia, Norvégia
  3. kalap: Montenegró, Izrael, Bulgária, Finnország
  4. kalap: Ciprus, Észtország, Litvánia

Annyit előre érdemes megjegyezni, 4 csoportot húznak majd január 24-én, melyből az egyik csoportot 3 ország fogja alkotni, míg a többit négyesével rendezik. Aki a kisebb, hármas csoportba kerül, annak a kimaradó meccsnapokon kötelezően barátságos mérkőzést kell lekötnie, ez még érdekes lehet a jövőre nézve.

A hivatalos mérkőzésnapok a Nemzetek Ligájában:

1. meccsnap: szeptember 6-8.
  2. meccsnap: szeptember 9-11.
  3. meccsnap: október 11-13.
  4. meccsnap: október 14-16.
  5. meccsnap: november 15-17.
  6. meccsnap: november 18-20.

Várható ellenfelek a második kalapból

Első kiemeltként a második kalapból 4 országot kaphatunk, Görögország, Szerbia, Albánia és Norvégia a lehetséges célpontok. Az utóbbi évek tapasztalatai szerint Norvégia, ami utazás szempontjából főként a repülős megoldásra hajaz, de mindegyik ország vállalható táv a futball szerelmeseinek. A címekben jelölt országokra kattintva a magyarfutball.hu összesítéseit láthatjátok, milyen mérkőzéseket játszottunk eddig.

Görögország

Görögországgal még a 2016-os Eb selejtezőjében találkozhattunk, hazai pályán 0-0-ás döntetlent játszottunk, míg idegenben 4-3-as vereséget szenvedtünk. Utóbbiról érdemes megjegyezni, hogy 600 szurkolótársunkkal utaztunk Athénba, túra szempontjából várhatóan most is sokan indulnának meg Európa déli részére.

Szerbia

Kétségkívül egy belgrádi "kirándulás" lenne a leghúzósabb, ha a második kalapot nézzük, természetesen nem lebecsülve Albániát és Görögországot sem. Szerbiával válogatott szinten nem találkoztunk Jugoszlávia felbomlása óta, de az utóbbi pár évben többször is utazhattunk hozzájuk kézilabda, vízilabda vagy akár futsal kontinensviadalra.

Albánia

2014-ben felkészülési mérkőzésen nyertünk 1-0-ra Albánia válogatottja ellen. Előtte a 2010-es világbajnokság selejtezőjében szerepelt egy csoportban a két válogatott, a 2009-es emlékezetes tiranai túráról ITT olvashattok több beszámolót is.

Norvégia

Az utóbbi évek egyik kedvenc ellenfele volt Norvégia, akiket a pótselejtezőn kétszer is megverve jutottunk ki a 2016-os Európa-bajnokságra. Osló a csoport egyetlen kifejezetten repülős túrája, bár a 2015-ös összecsapás során is voltak akik bevállalták busszal, illetve autóval a majd 2000 km-es távot.

Várható ellenfelek a harmadik kalapból

A harmadik kalapban Montenegró, Izrael, Bulgária és Finnország a magyar válogatott lehetséges ellenfelei. Utazás szempontjából Izrael lenne a kifejezetten repülős túra, de Finnországba is esélyesen többen választanák a légi megoldást.

Montenegró

2007-ben jártunk utoljára Montenegróban, akkor Podgoricában 2-1-es vereséget szenvedtünk barátságos mérkőzésen 12.000 szurkoló előtt. A várható buszos túrán 800 kilométeres távolságot kellene leküzdeni.

Izrael

Ha van ellenfél akit szívesen elkerülnénk az idei esztendőben, az Izrael válogatottja. A repülős túra mellett az utóbbi évek tapasztalatai alapján (zárt kapus büntetés) sem lenne sokak által kívánt ellenfél.

Bulgária

Tétmérkőzésen 2005-ben találkoztunk utoljára a bolgárokkal, akkor idegenben 2-0-ás vereséget szenvedtünk, míg itthon 1-1-es döntetlen született. Egy esetleges szófiai túra sokak számára lenne csalogató, a harmadik kalapból Montenegró mellett Bulgária akit szívesen elfogadnánk ellenfélnek az őszi találkozókon.

Finnország

Ha van még egy északi ország, akinek nincsenek jó emlékei rólunk az utóbbi selejtezőkből, az Finnország. Az utolsó két idegenbeli fellépésünk során a győzelem mellett az utolsó pillanatokban szerzett gól jellemezte az összecsapásokat. Ha már észak, Helsinki olimpiai stadionja az egyik legszebb létesítmény, ahol játszhat a válogatott.

Várható ellenfelek a negyedik kalapból

A negyedik kalap, mint sötét ló kerül a selejtezőkbe. A három lehetséges opponens, Ciprus, Észtország és Litvánia mellett az is előfordulhat, hogy ellenfél nélkül maradunk. Amint már említettük, ha nincs ellenfél a sorsoláson, kötelezően barátságos mérkőzéseket kell játszani helyette a megadott időpontokban.

Ciprus

Egy 2007-es barátságos limasszoli mérkőzéstől eltekintve, nem nagyon találkoztunk Ciprus válogatottjával. Érdekes ellenfél lennének, tekintve az utazás és a helyi lelátói kultúrát nézve. Nem számíthatunk könnyű találkozóra, ha őket kapjuk végül.

Észtország

A 2014-es világbajnokság selejtezőjében játszottunk utoljára az észtekkel, mindkét mérkőzésen győzelmet értünk el. Tallinn 1700 km-re található Budapesttől, ha buszos utazás is jön szóba, az utóbbi évek tapasztalatai szerint a többség Lengyelországban tölt egy éjszakát az utat megfelezve.

Litvánia

A negyedik kalapban utolsóként Litvánia válogatottja szerepel a lehetséges ellenfeleink között. Az utóbbi 10 évben tétmérkőzésen nem játszottunk ellenük és idegenbe sem voltunk hozzájuk hivatalosak 2000 óta. 1200 km átlagos távolság a túrákat tekintve, Észtország mellett a másik olyan célpont, ami felé egy lengyel kiruccanás is belefér pihenőként.